Masaż tkanek głębokich

Korzystając z sesji masażu tkanek głębokich poświęcimy odpowiednio dużo czasu na przywrócenie prawidłowej funkcji i równowagi w ciele oraz nauczymy Cię jak usprawniać swoje ciało i sprawić żeby nie bolało. Kluczowym krokiem może być poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania swojego ciała oraz nauczenie technik jego usprawniania w formie autoterapii. Wiedz, że droga do życia bez bólu nie będzie prosta i będzie wymagała wielu poświęceń i zmian w Twoim stylu życia, jednak systematyczna praca nad sobą połączona z precyzyjną terapią tkanek miękkich sprawi, że posuniesz się znacząco do przodu.

Ta forma terapii polega na umiejętnym wykorzystaniu szeregu technik w celu usunięcia napięć i dysfunkcji układu mięśniowo-powięziowego w sposób bardzo delikatny i bezpieczny dla pacjenta, który poddawany zabiegom masażu nie jest tylko biernym odbiorcą ale aktywnie uczestniczy w terapii wykonując odpowiednie ruchy i czynności zwiększając tym samym rozluźnienie mięśni i efektywność terapii. Zmieniając napięcie i długość poszczególnych tkanek można wpłynąć na sposób w jaki stoimy, poruszamy się, oddychamy, jak ruszają się nasze stawy i narządy wewnętrzne.

Celem tej terapii jest zmiana ułożenia ciała na bardziej funkcjonalne i fizjologiczne. Podczas poszczególnych spotkań opracowujemy konkretne części naszego ciała, po to, żeby ostatecznie zmienić jego globalne ułożenie. Eliminuje to lokalne przeciążenia i związane z nimi bóle, pozbawia nas zbędnych napięć, ograniczeń ruchomości i zrostów powstałych w wyniku urazów, stanów zapalnych, których doświadczyliśmy w czasie trwania naszego życia. Dzięki globalnemu wpływaniu na funkcjonowanie ciała efekty terapeutyczne potrafią bardzo zaskakiwać, a rezultaty pozostają na długo dzięki eliminowaniu przyczyn, a nie tylko objawów dolegliwości. Pokażmy to na przykładzie:

Wyobraźmy sobie osobę, która ma mocno wysuniętą głowę w przód względem klatki piersiowej. Takie ułożenie będzie powodowało dużo napięć mięśni karku, które muszą być napięte w celu utrzymania głowy przed dalszym spadaniem w przód i w dół. Z czasem mogą pojawić się dolegliwości odcinka szyjnego kręgosłupa, sztywność karku, bóle głowy lub górnego odcinka piersiowego kręgosłupa. Osoba taka szukając pomocy dla swoich dolegliwości będzie korzystała z masażu, rozgrzewania napiętych mięśni oraz innych metod, których celem jest rozluźnienie tkanek napiętych  w wyniku wysunięcia głowy w przód. Może to prowadzić do strategii dającej chwilowy efekt, a nie trwałą zmianę. Jednak to skrócone struktury z przodu szyi i klatki piersiowej są przyczyną dolegliwości, chociaż ich „ofiary” z tyłu ponoszą tego konsekwencję. U takiej osoby naszym celem jest pomóc „wrócić głowie na swoje miejsce” zmieniając jej ułożenie i w ten sposób zmniejszać odczuwane dolegliwości, zamiast skupiać się na „ofiarach dysfunkcji” z tyłu.

Podczas terapii będziemy również analizować ułożenie całego ciała i zastanawiać się, jak może ono wpływać na zaistniały problem. Zanim rozpoczniemy pracę nad ciałem pacjenta najpierw dokonujemy oceny postawy ciała. Wykonujemy funkcjonalne testy, sprawdzamy zakresy ruchomości w poszczególnych stawach oraz zbieramy wywiad dotyczący przebytych urazów, stanów zapalnych, chorób przewlekłych, zabiegów chirurgicznych i cięć na ciele oraz odczuwanych dolegliwości. Pomaga to w ocenie tego jak wydarzenia naszego wcześniejszego życia mogły wpłynąć na obecne ułożenie ciała i sposób poruszania się. Wszelkiego rodzaju blizny, urazy oraz nieprawidłowe nawyki mogą być przyczyną odczuwania dolegliwości w innych, odległych obszarach ciała.

Autoterapia w masażu tkanek głębokich:

Podstawowym założeniem tej terapii jest świadoma współpraca pacjenta w domu, tzw. autoterapia, czyli wykonywanie bogatego w techniki programu ćwiczeń, który układany jest na końcu każdej wizyty. Bez zaangażowania pacjenta zabiegi terapeuty nie przyniosą oczekiwanej poprawy na stałe, dlatego autoterapia jest koniecznym elementem procesu terapeutycznego.

Celem masażu tkanek głębokich jest:

• skuteczne działanie przeciwbólowe
  • poprawa zakresów ruchu,
  • zwiększenie elastyczności tkanek
  • usuwanie punktów spustowych
  • poprawa funkcji mięśni, ukrwienia